Celem pracy jest zaprojektowanie i realizacja aplikacji czytającej materiał dydaktyczny umożliwiając użytkownikowi interakcję z aplikacją poprzez podawanie odpowiedzi słownych

Opis:

W najprostszym spojrzeniu – ma to być aplikacja, która jest w stanie przeczytać materiał dydaktyczny w postaci podawczej (wykładowej) i/lub przeprowadzić jako odrębną formę quiz z zadawaniem pytań i przedstawieniem możliwych odpowiedzi, oczekując na wskazanie odpowiedzi poprzez rozpoznanie podanej słownie przez użytkownika sygnatury 1, 2, 3, 4…, a, b, c, d… itp.

Składowe systemu:

Aplikacja składać się będzie z funkcjonalności:

  • wprowadzenia materiału dydaktycznego do systemu (dzielonego na rozdziały np. nagłówkami),
  • generowania szkolenia na podstawie wprowadzonego materiału z podziałem na rozdziały,
  • przeprowadzania quiz’ów i rejestrowania odpowiedzi,
  • prezentowania statystyki (procent szkolenia, procent poprawnych odpowiedzi, szybkość przyswajania wiedzy itp.).

Założenia dodatkowe:

Aplikacja opierać się będzie na zarządzaniu dostępem do niego poprzez zhierarchizowany plan kont z podziałem na role: administrator systemu, redaktor, prezenter, użytkownik itp.

Element badawczy pracy:

Częścią badawczą zagadnienia będzie sprawdzenie możliwości implementacji agentów sztucznej inteligencji generujących głos, oraz jako drugi aspekt sprawdzenie użyteczności nauczania głosowego w odniesieniu do klasycznych wizualnych trenażerów w aplikacji opartej na systemie z rodziny Windows, oraz jako aplikacja dla systemów mobilnych typu tablet opartych na środowisku Android.

Praca zawierać będzie wstęp, ogólną charakterystykę problemu, analizę istniejących rozwiązań, projekt ogólny i techniczny, dokumentację użytkownika, opis testów, zakończenie i podsumowanie pracy wraz z przedstawieniem ewentualnych przyszłych zmian rozwojowych.
Praca, pomimo wytyczonych ściśle celów, jest przewidziana jako otwarta i koncepcyjna z przedstawieniem studium przypadku oraz demonstratora technologii.

Część implementacyjna:

Przewidywanym narzędziem realizacji jest aplikacja w języku wysokiego poziomu tj. Java i Spring. Jednak na etapie wstępnym nastąpi analiza dostępnych opcji z dyskusją rozwiązań i badaniem tematu, po studium wykonalności zostanie wyłonione narzędzie programistyczne z wykorzystaniem którego aplikacja zostanie zrealizowana, technologia bazowa podlegająca testowaniu jako nadająca się do realizacji zadania dla aplikacji dla urządzeń mobilnych to Android Studio.

Dodatkowe informacje:

Jak zarezerwować temat?

Z jednej strony, w przypadku zainteresowania tematem, proszę o kontakt w jego sprawie poprzez wiadomość e-mail z powołaniem się na temat pracy. Z drugiej strony – tematy prac są ogłoszone w APD, gdzie można wnioskować o rezerwację.