Celem pracy jest zaprojektowanie i realizacja systemu wspomagającego proces sprzedaży i zarządzania usługami cyklicznymi (takimi, które wymagają odnowienia/przedłużenia po wskazanym okresie czasu).

Opis:

W najprostszym spojrzeniu – ma to być aplikacja webowa (lub stanowiskowa) do której możemy dodać informację o klientach/dysponentach usługi (dane osobowe), usługach cyklicznych (dane usługi), płatnikach (dane płatnika) i powiązać to wszystko razem, aby w sposób prosty i szybki poprzez np. wyszukanie po numerze seryjnym certyfikatu1jedna z przykładowych usług cyklicznych przypisanego do klienta można było odnaleźć, kto za jego odnowienie ma zapłacić, niezależnie od tego kto jest jego dysponentem. System powinien składować dane w bazie, umożliwiać dodawanie nowych rekordów, edycję i archiwizację danych; eksport danych do pliku csv/xml oraz import takich danych z plików csv/xml/eml.

Składowe systemu:

System składać się będzie z:
– aplikacji webowej umożliwiającej wprowadzenie przez zarządzającego danych:
° usługi cyklicznej (np. danych certyfikatów kwalifikowanych w postaci numeru seryjnego, daty ważności, wygasania, wymagań co do czasu odnowienia etc.),
° użytkowników usług (dane osobowe beneficjentów),
° płatników (beneficjent nie jest płatnikiem za usługę, ale jest z płatnikiem powiązany).

System ma za zadanie nadzorować składowane w Bazie Danych dane usług cyklicznych i poprzez ich regularne skanowanie wyszukiwać te, które winny być w założonym marginesie czasowym odnowione.

System winien:

– tworzyć listę “ToDo” (do zrobienia) z priorytetyzowaniem w zależności od założonych zakresów dat wygaśnięcia usług;

i ponadto:
– implementować system dostępowy oparty o konta użytkowników,
– umożliwiać wyszukiwanie usług/użytkowników/płatników i istniejących powiązań pomiędzy nimi,
– umożliwiać tworzenie i przegląd ścieżki realizacji i powiązań na osi czasu pomiędzy elementami systemu,
– prowadzić statystyki realizacji zadań przy grupowaniu do ustalonych statusów, np: do zrobienia, zrobiony, porzucony etc.

Założenia dodatkowe:

System opierać się będzie na zarządzaniu dostępem do niego poprzez zhierarchizowany plan kont z podziałem na role.

Element badawczy pracy:

Praca zawierać będzie wstęp, ogólną charakterystykę problemu, analizę istniejących rozwiązań, projekt ogólny i techniczny, dokumentację użytkownika, opis testów, zakończenie i podsumowanie pracy wraz z przedstawieniem ewentualnych przyszłych zmian rozwojowych.

Część implementacyjna:

Przewidywaną formą realizacji jest aplikacja webowa korzystająca z Bazy stworzonej jako system bazodanowy ulokowany w publicznie (lub intranetowo w przypadku instalacji w chronionym i ograniczonym dostępie) dostępnych zasobach internetowych (serwer Bazy Danych w ramach standardowej usługi hostingu). Bazodanowa warstwa serwerowa oparta będzie o środowisko zgodne z MySQL (LAMP).

Przewiduje się że narzędziem realizacji będzie Java i Spring. Jednak na etapie wstępnym nastąpi analiza dostępnych opcji z dyskusją rozwiązań i badaniem tematu, po studium wykonalności zostanie wyłonione narzędzie programistyczne z wykorzystaniem którego aplikacja zostanie zrealizowana. Webowa aplikacja bazodanowa stanowiąca jądro systemu przewidziana jest do realizacji z wykorzystaniem PHP, HTML i JavaScript.

Dodatkowe informacje:

Praca wykonywana będzie we współpracy z firmą realizującą obsługę certyfikatów kwalifikowanych. Dlatego też zapewniony jest nadzór merytoryczny i wskazówki co do niezbędnych funkcjonalności systemu.

Jak zarezerwować temat?

Z jednej strony, w przypadku zainteresowania tematem, proszę o kontakt w jego sprawie poprzez wiadomość e-mail z powołaniem się na temat pracy. Z drugiej strony – tematy prac są ogłoszone w APD, gdzie można wnioskować o rezerwację.